Ny markedsdirektør i Egmont Publishing

19.05.2015
Ny markedsdirektør i Egmont Publishing
Morten Danielsen

Morten Danielsen kommer fra stilling som leder for innovasjon og kommersialisering i Marked i Egmont Publishing. Nå blir han markedsdirektør.

Egmont solgte over 30 millioner blader i 2014, og har akkurat nå 2,5 millioner unike digitale brukere hver uke på sine plattformer. Nå etablerer selskapet en svært slagkraftig markedsavdeling.

- Vår nye markedsdirektør har et unikt blikk for innovasjon, struktur og strategi. Han har fått i oppgave å videreutvikle markedsarbeidet vårt slik at vi alltid ligger foran når det gjelder å forstå lesernes og brukernes behov, sier administrerende direktør Espen Asheim.

Morten Danielsen har bakgrunn fra PwC, der han jobbet som konsulent med blant annet media som hovedområde, før han kom til Egmont som forretningsutvikler og senere leder for Innovasjon og Kommersialisering.

- For å lykkes må vi kombinere treffsikker målgruppeinnsikt med et uredd forhold til ny teknologi og betalingsløsninger. Et eksempel på dette er vår nye tjeneste Flipp – en digital strømmetjeneste for magasiner og ukeblader. Og akkurat nå jobber vi med et spennende foreldre-konsept, forteller Morten Danielsen.

- Å jobbe med medier føles innimellom som å bo i et hus der taket raser sammen. Men vi skal ikke sitte stille og se på at det regner inn i stua. At det er hull i taket er kun en mulighet til å fyre av raketter fra sofaen. Vi er klare for å møte et mildt sagt krevende medielandskap, sier Morten Danielsen.

Han understreker at det aller viktigste nå er å ta vare på og utvikle Egmonts nære relasjon til lesere og brukere, og spesielt våre 600 000 abonnenter.

- Fremover vil vi satse mye mer på å møte kundenes forventning til brukeropplevelse, involvering og dialog. For å sikre nok kraft og fokus, etablerer vi en ny enhet som vil ta vare på det som er ryggraden i hele vår forretning – nemlig leserne, sier Morten Danielsen. Denne enheten vil ledes av tidligere markedsdirektør Kjetil Opaas. 

- Det siste halvannet året har vi jobbet med å organisere og ruste opp markedsavdelingen. Morten Danielsen har vært helt sentral i dette arbeidet, og nå er tiden inne for et rollebytte. Jeg har jobbet tett mot leserne våre de siste 20 årene, både redaksjonelt og kommersielt, og dette området blir enda viktigere fremover. Det er helt sentralt at vi lykkes, sier Kjetil Opaas, ny leder for Marked Drift.

Redaktør -

Nyheter

Anne Fossen debuterer med mørke og tankevekkende dikt

Anne Fossen debuterer med mørke og tankevekkende ...

Anne Fossen, en 52 år gammel musiker, ...

Å finne sin egen stemme gjennom dikt

Å finne sin egen stemme gjennom dikt

Elise Fotland er en søkende, sensitiv ...

Å gje slepp på ein gard etter femten generasjonar

Å gje slepp på ein gard etter femten gen...

«I femten generasjonar før meg har mine ...

900 år med stavangerhistorie

900 år med stavangerhistorie

Museene i Stavanger slår til med jubileumsutstilling ...

Bringsværd får St.Olavs Orden

Bringsværd får St.Olavs Orden

Hans Majestet Kongen har utnevnt forfatter ...

Teater og revy

«Århundrets viktigste amerikanske teaterstykke» inntar Nationaltheatret

«Århundrets viktigste amerikanske teaterstykke» ...

Våren 2025 kan det norske publikummet ...

Rørende, morsomt og filosofisk på samme tid

Rørende, morsomt og filosofisk på samme ...

Benedicte Izabell Ekeland bergtok og begeistret ...

Myrkdalen møter hausten med latter

Myrkdalen møter hausten med latter

Siste helga i september kan du få trimma ...

Ibsenhøst på Nationaltheatret

Ibsenhøst på Nationaltheatret

Ibsen, Garborg og Grieg får en real ...

Nationaltheatret – Oslos og Norges storstue for edel kunst

Nationaltheatret – Oslos og Norges storstue ...

Nationaltheatret i Oslo sentrum, mellom Nationaltheatret ...